onsdag, juni 03, 2009

När Sambon är borta...

...verkar jag få till väldigt många blogginlägg.
Sambon är ute och svingar en sejdel och som i ett trollslag förfaller vårt hem. Jag har inte plockat undan efter min och Lilla Hs grötkvällsmat ("I don't like feeding him porridge, it's not a proper meal"). Lilla Hs tågbana ligger utspridd över hela vardagsrummet och hans smutskläder ligger i hallen (orkade inte öppna dörren till tvättstugan).
Vattnat uteblommorna har jag inte heller gjort för det är så trist att inte ha någon att berätta det för.

Men jag har ju bloggat. Och jobbat en timma. Och precis nu ringde Sambon så jag får väl röra mina långa välansade ben och fixa till lite innan han kommer hem och finner en pumpa istället för en prinsessa. Eller hur det nu var.

2 kommentarer:

Linda sa...

Skicka iväg honom oftare vet ja!

En Lisa... sa...

Bra idé Linda! Just nu klipper han gräset, då kan jag ju få gjort en hel del ;)