lördag, september 19, 2009

Alla klassiska symptom

Hade ni panik innan ni köpte lägenheten? frågade mammakompisen idag. Nej, inte jag, men Sambon var ganska skärrad, svarade jag klämkäckt.

Om sannningen ska fram så tillät jag mig aldrig att oroa mig. En natt för några veckor sedan vaknade jag i och för sig i vargtimman med tidningsrubriker av typen "Bostadpriserna i taket i Göteborg" "Den låga räntan lockar fler till köp" dansande bakom ögonlocken. Men i övrigt var det okej. Jag visste ju att vi inte skulle bli hemlösa.

Men den här veckan har jag uppvisat alla (mina) klassiska faran-översymptom.
1) Jag har varit grymt trött
2) Jag har blivit lite förkyld
3) Jag känner tecken på en begynnande urinvägsinfektion
4) Jag har svårt att slappna av; axlarna sitter ständigt i höjd med öronen
5) Sambon och jag har smågnabbats. I flera månaders tid har det varit onaturligt fridfullt här hemma, det har varit teamwork för hela slanten, men nu finns det visst utrymme för en och annan meningsskiljaktighet

Från och med imorgon, söndag, och två veckor framöver hittar ni mina inlägg här. (Klicka på hjärtat) Annonserna kommer dyka upp i DN vad det lider, inget så flärdfullt som tidingsbloggare alltså. Kram på er.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Kooolt.

En Lisa... sa...

Roligt i alla fall. Man blir tvingad att fokusera = bra.