fredag, september 04, 2009

På knä

Jag är så trött att jag nästan går på knäna just nu. Det är jobbet såklart, en väldigt intensiv tid då jag formligen sprutar ur mig texter. Kombinera det med några nätters halvtaskig sömn och ett ändlöst flängande också utanför arbetstid så har ni förklaringen.
Men denna helgen blir lugn. Det känns rätt gött att ha kapitulerat inför hösten, tycker jag. Låta trädgården djungla till sig (hey, det är ju snart inte vårt ansvar!) och rulla in grillen i garaget.
Imorgon kväll är vi bortbjudna locally till våra vänner Kevin och Anne. De är trebarnsföräldrar. Vi umgås med trebarnsföräldrar. Jädrar vad vuxet. Och kul!
Men innan dess ska jag jobba lite, brottas med Lilla H och stjälpa i mig några kannor te.

Status bostad förresten: Fyra stycken visningar denna veckan, ingen föll oss dock riktigt på läppen. Tyvärr. Den 18 oktober ska vi vara ute härifrån. Då magasineras lejonparten av vårt liv och vi tar in på hotell. Ja, hos Anna, M-P och Sigge alltså. Underbara, fina ni.

Inga kommentarer: