måndag, oktober 05, 2009

Alex, Clara and me

Jag läser Alex Schulmans blogg om hans liv som far. Hans förra blogg intresserade mig föga (det är alldeles för lätt att vara cynisk och störig), men pappabloggen älskar jag. Underbara clara, som är just underbar, skrev för ett tag sedan att hon inte låter sig luras, att hon tror att Alex snart kommer återgå till sina gamla fasoner igen; sitt sanna jag. Hursom, jag gottar mig tills dess och snor hans frågelista för dagen som han i sin tur snott från någon annan. Kul idé!

Undrar hur du fixar ditt hår till fest?- Min syster tycker att jag borde plattånga det, det gör jag ibland. Annars brukar jag liksom föna luggen så den ligger lite plattare, jag har en virvel just där. Lite vax i topparna kanske? Jag lägger inte mycket tid på håret till vardags, därmeot lägger jag en del pengar hos frissan när jag väl är där.

Har för mig att du har sagt att du inte tränar speciellt mycket och då undrar jag... Hur gör du för att ändå ha en sån smal och vältränad kropp? Någon diet? Jag skulle döda för en kropp som din!- Snällt sagt! Du har rätt i att jag tränar för lite. Just nu inget alls och det känns på min stela rygg och syns på min lösa mage. Har inga komplex, är ju 34 år och lätt som en fjäder, men på badhuset i helgen kände jag att det inte vore så dumt om man vore lite tajtare... Men ingen diet. Kanske att jag äter lite färre godisbitar än vanligt, kanske inte.

Hur lärde du känna dina närmsta vänner? Nadia, Jayson, Philip och dem.. Du har ganska få vänner, men väldigt nära? Om jag har rätt?- Jag jobbade med en Nadja en gång. Vi höll verkligen inte kontakten om man säger så. Känner en Philip men han stavar inte så.... Jag har ganska många nära vänner och är väldigt lycklig över det. Däremot är jag dålig på ytliga bekanta, jag är alldeles för privat för att hålla folk på avstånd.

Hur sminkar du dig till fest?- Med svart kajal och röd mun.

Jag undrar vad du ska göra nu i höst? Ska du plugga vidare?- Plugga var ju längesedan, även om det vore kul med en kvällskurs. I höst ska jag jobba vidare på mitt jobb där arbetsuppgifterna aldrig sinar och där jag trivs gott.

Varför slutade du umgås med Amir?- Amir i Infinite Mass? Om jag umgicks med honom skulle jag inte sluta. He's hot.

Vad beställer du helst när du är på Waynes och fikar?
- Jag har nog bara fikat där en gång, då var Prinsessan M där.

Vilken av Twilight böckerna var bäst och på villket språk läste du dem på?- Min kompis svenskadoktorn läste dem för att hålla koll på vad kidsen gillar idag. Hennes verdict var att de var ganska bra men att könsrollerna var ruskigt stereotypa. Jag har inte läst.

Känner du Tyra som bloggar på Veckorevyn?- Nej, henne känner jag inte.

Har du en biologisk bror?- Ja. Oscar, snart 26.

Hur kommer det sig att du bara umgås med lite tjockare tjejer? Snackar dina närmsta vänner nu. Måste du vara snyggast/smalast själv för att må bra?- Haha! Jag umgås mest med riktigt slimma girlz av någon anledning. Mina närmsta vänner snackar när de träffas, ja. Flera av dem är dessutom vänner sinsemellan. Jag måste absolut inte vara snyggast/smalast för att själv må bra. Tvärtom! Jag har alltid dragits till människor jag tycker är smartare, roligare, snyggare än jag själv!

Vad tycker du om att du är halvmarockan?
- Jag är helsvensk bonnatös ifrån schlätta.

Är Nadia helsvensk?
- Hon kan ha varit finne. Hon jobbade där jag praktiserade och snodde mitt filmade material och låtsades att det var hennes scoop.

Om du har finnar hur gör du för att få bort dem?
- Jag sminkar över dem. Har inte finnar så ofta, däremot en "prick" i pannan men den är liksom permanent.

Har du någonsin varit osäker på någonting som rör ditt utseende?
- När jag var yngre var jag för tanig, tyckte jag. Nuförtiden är jag för det mesta mycket nöjd och lägger ärligt talat mycket litet tid på att fundera över min kropp. Men jag gillar roliga kläder!

Vad hade du för slags trosor på dig när du hade på dig spetsklänningen från whyred?
- Jag har ingen Whyredklänning men jag hade nog valt de svarta tanttrosorna.

Ingen fråga – bara ett påstående. Du är så f*cking vacker! Hälsningar från Tobbe.
- Snelt.

Jag undrar om du någon gång skulle kunna tänka dig göra någon ''tävling'' eller något att man kan vinna typ att träffa dig över fika :D
- Hoho. Jo, det var en bra idé....

Har nån nånsin tafsat på dig?
- Det kan du hoppa upp och sätta dig på.

Får du ofta kommentarer för ditt utseende ute?
- Inte nu längre men när jag var yngre och bodde i England.

Äter du griskött?
- Senast i dag. Fläskkotletter med lök- och baconsås. Dubbla grispoäng!

3 kommentarer:

Carin sa...

Underbara du!

Mina sa...

hysteriskt roligt... Saknar dig en masse!! xxm

Tante Jul sa...

Det er litt flaut å innrømme, men jeg gjør det allikevel: Jeg vet hvem sine spørsmål det der var. Men dine svar er morsommere!