måndag, oktober 12, 2009

Koppla bort allt surr

Jag ska skriva lite om flytten, om The last of everything, ikväll eller så. Men tills dess måste jag få koppla bort allt surr och unna mig värsta megalånga listan från Verldens gang.

1. Hur gammal är du om fem år? 39 år, 40 om bara några månader. Hu!!!!
2. Vem var den sista du träffade? Mina arbetskamrater.
3. Hur lång är du? 161,5 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Emil och griseknoen.
5. Vem ringde du senast? Sambon.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Hej Janne! Nu har jag fört över pengar till dig. Mvh Lisa (till säljaren av lgh)
7. Vad är dagens planer? Jobba, sälja våra kökslampor, åka hem och packa lite.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sedan 1977.
10. När såg du senast din mamma? Förrförra helgen då jag och lilla H hälsade på dem.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Klockan 06:05 ropade Lilla H på mig. Klockan 06:10 gick mitt alarm.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej.
14. Vilken är din favoritplats? London. Någonstans i solen. Mina föräldrars altan.
15. Vilken plats föredrar du minst? Finns många. Bollmora är ingen höjdare som jag minns det. Bodde där ett kortare tag 1995.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Orkar jag inte tänka på just nu.
17. Vad skrämde dig som barn? Porrtidningar och mördare.
18. Vem fick dig att skratta senast? Mina arbetskamrater.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Jag har massor. Bra är dom också, typ Anders Glenmark och Absolute Reggae. Kanske har mina föräldrar slängt dem förresten.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Sambon har stationär, jag har en bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Mycket kläder, jag är frusen. Just nu pyjamasbrallor, linne, t-shirt och ibland raggsockar.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två när jag läser, en när jag sover.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre stycken i Sverige.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, fast det var länge sedan. Hade dock en period i våras då jag ofta spydde dagen efter även om jag inte druckit mer än ett par glas vin. Okej då, tre glas.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota är jag endast om det är väldigt, väldigt varmt.
26. Är du social? Ja, det är jag. Fast jag njuter av att vara osocial också ;)
27. Vilken är din favoritglass? Klings glass, alla smaker. Lejonet och Björnen, hallonsorbet och choklad.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Åka till värmen. Köpa en ny, varm jacka. Jag fryser.
29. Tycker du om kinamat? Sådär.
30. Tycker du om kaffe? Ja, mer och mer.
31. Vad dricker du till frukost? Jobbkaffe eller Espresso House-kaffe på vardagar. Sambons fluffkaffe på helgen.
32. Sover du på någon särskild sida? Nej, jag är glad om jag får sova.
33. Kan du spela poker? Nej, det har jag aldrig gjort.
34. Tycker du om att mysa? Nej. VAD ÄR DET FÖR FRÅGA? Annars hade man väl inte kallat det mysa?
35. Är du en beroendemänniska? Nej. Jag blir sällan beroende av något. Väldigt anpassningsbar, väldigt flexibel, väldigt typiskt kvinnlig. Sambon skulle dock säga att jag är beroende av att läsa tidningar.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja. En kusin och ett av mina ex!
37. Vill du ha fler barn? Ja. Men fråga mig efter en dålig natts sömn och jag drar på svaret!
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, engelska och något lite spanska och franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Om det är varmt föredrar jag havet men allra helst sjö.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder till mig och Lilla H. Presenter. Böcker.
42. Äger du dyra smycken? Nja, inga riktiga dyrgripar. Några guldringar och en armlänk från Dior.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nja.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fralla med mjukost och kaffe.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Sambon är kul, ett par av hans kompisar är också riktigt roliga. Sedan så har jag aldrig så kul som när vi har mini-reunion med hela journalistgänget.
46. Välj ett ärr på din kropp? Har bara ett, efter cykelvurpan med benbrott förra året.
47. Vad har du för ringsignal? Någon förprogrammerad. Har aldrig laddat ned en ringsignal.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej. Mamma är som jag. Rensar ur och ger bort.
49. Flirtar du mycket? Med både män och kvinnor om jag är på humör. Men inte sexuellt, det har jag ingen vidare koll på.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen. Ska nog skaffa.
51. Kan du byta olja på bilen? Ja.
52. Har du fått fortkörningsböter? Ja. Körde 37 km/h på 30-väg.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Någon av Denise Mina. Glömt namnet.
54. Läser du dagstidningen? Ja
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja. Filter och Family Living (ej veckotidningar)
56. Dansar du i bilen? Jag rör mig i takt och spelar piano på instrumentbrädan om jag är passagerare.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Någon lista inför flytten.
59. När var du i kyrkan senast? På begravningen förra april.

Inga kommentarer: