fredag, februari 26, 2010

Den inre röran

Jag rökte sjukt många cigg under fläkten igår. När klockan var halvtvå drack jag fortfarande rödvin. Sambon är i London och, boy, dansar gräsänkan på bordet or what? En av mina nära, fina ska separera. Hon har haft en jävla höst och sliter med allt detta stora.

Nu är vi vuxna på riktigt även om vi fortfarande fläktröker och herregud vad
ä r l i g man måste vara mot sig själv för att palla.

Själv mår jag skitbra just nu, men inte på ett självgott sätt. Just nu balanserar jag med lite tjockare sulor men det är f-n i mig jag själv som krattat och jämnat till underlaget.
Det är bara dryga året sedan jag tyckte att saker i allmänhet var ganska kämpiga. Omedvetet har jag dock styrt om lite i mina tankebanor, jag har liksom frigjort mig själv. Tagit tillbaka lite av det som är jag, eller var jag INNAN jag blev diplomat hela dagen lång.

Här är några punkter jag förändrat:

* sålt huset
* flyttat in till stan
* slutat curla Sambon
* lägger inte kraft på att upprätthålla vänskap där jag varit den mest måna
* skippat dåliga mammasamvetet
* börjat skälla på dagispersonal istället för att vilja framstå som den perfekta föräldern
* insett hur härligt det är att vara ärlig på riktigt med sina nära vänner

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till dig! Det låter fantastiskt. Måste genast analysera mig själv och försöka känna in var på den skalan jag själv är.

/Ninne

Tudorienne sa...

Låter kanon det där. Kör hårt. Eller simma lugnt eller vad du känner för.

Ke.Li sa...

Ibland måste man rensa och ge det som ger mer än tar, större plats i sitt liv. Det kräver i och för sig viss mått av självinsikt!

Stark och fri sa...

Fint inlägg, jag tror att jag ska ta och läsa det en gång till.

Kim sa...

Förtrollat bra ;-)