onsdag, februari 17, 2010

Lystring, läsning

En läslista från Amandas blogg. Låna'n du med vetja!

Som läsare är jag: Snabb, ombytlig.

Som bloggare är jag: Mig själv.

Senast lästa bok: P O Enqvists Ett annat liv.

Senast köpta bok/böcker: Köpte några kring jul, minns inte vilka.

Favoritförfattare: Tror inte jag har någon som stått sig i alla år.

Favoritdeckarförfattare: Denise Mina.

Jag läser allt av: Denise Mina.

Jag läser helst inte (genre/författare): självhjälpsböcker, sci-fi, skräck.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Kul om språk, krukodling (ever hopeful that those green fingers'll grow), pyssel.

Förutom svenska läser jag gärna: Böcker som skrivits på engelska läser jag på engelska med få undantag.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Alex James' Bit of a Blur

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Nä, är en sådan som låter böcker ramla över mig på Pocketshop eller bibblan.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Barnböcker eller handarbete (men jag går sällan på antikvariat.

Inga kommentarer: