onsdag, juli 14, 2010

Gräsänka

Till helgen är jag gräsänka. Lilla H åker i förväg till mormor och morfar medan jag och Sambon inleder arbetet med att montera ihop alla 89 mdf-bitar vi beställt färdigkapade till vår platsbyggda hylla. Men både fredag och söndag kväll är Sambon uppbokad. Något som inte föll mig på läppen. Inte så att jag missunnar Sambon lite fart och fläkt men martyrjaget vann den inre konversationen och sa:

- Well, maybe you can do the shelving yourself and I can go along to my folks? It's not that fun to just sit around for two nights.
- I can't really do it on my own. And anyway, you constantly say you don't have any time to yourself and when you do, you don't want it.

That shut me up.

Och han förstår att jag menar att det inte är lika kul med egentid när man inte själv kan välja vad man vill göra. Jag vill sitta på en uteservering och dricka drinkar men alla mina friendz har endera småsmåbarn eller så har de flytt stan.

2 kommentarer:

Bea sa...

Exakt samma scenario utspelas hemma hos oss med jämna mellanrum. Innan mina vänner återvänt till världen kommer jag att vara en gammal tant och kanske inte ens intresserad av att sitta på uteserveringar och smygröka, buhu! Men det är väl bara att gilla läget och inse att mitt sociala liv kommer att begränsas till lisebergsbesök, gemensamma picknickar och badutflykter de närmaste åren.

En Lisa... sa...

Just så!