tisdag, juli 06, 2010

Sommarutmaning

Hur lång är du?
En och sextioen och en halv.

Vilken ögonfärg har du?
Blå.

Vilken hårfärg har du?
Blond med superblond färgning.

Familj?
Sambon 44 och Lilla H tre och ett halvt.

Har du någon bil?
Nej! Sålde i mars efter att ha varit en riktig Volvofamilj.

Musik du lyssnar på?
Det som Sambon sätter på och jag godkänner (!) Ständigt en salig blandning med pop- eller världsmusikinriktning. När jag själv väljer blir det nog franskt 60-tal eller kanske Fleetwood Mac. Gillar också Electronica. Och svenska visor. Och... Ja, vi är nog allätare.

Vem ringde dig senast?
Mamma. För att kallprata med mig och höra Lilla Hs röst.

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Ingen aning. And that's a good thing!

Vilka städer har du bott i?
Skara, Brighton, London, Stockholm, Malmö, Göteborg plus lilla orten Bollebygd.

Hur många högskolepoäng i det gamla systemet har du?
190 kanske? Svenska a+b, engelska a+b+halva c. Journalistikprogrammet 100 poäng.

Vilket program läste du på gymnasiet?
Samhäll. Det fanns inga roliga på min tid.

Vilken är din favoritglass?
Haagen Dazs Pralines & Cream, Lejonet & Björnen italiensk choklad.

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Ja. Körde i 37 km/h på en 30-väg. Trodde det var 50-gräns.

Favoritdrink?
Ständigt G&T och Vodka Cranberry. Annars får bartendern gärna blanda ihop "nåt syrligt, fräscht". Häromkvällen blev det en Californication på vattenmelon. God!

Hur gör du för att lufta din ilska?
Talar lugnt och kyligt pepprat med svordomar. Inte så trevligt. Å andra sidan händer det (alldeles för) sällan.

Vad är du rädd för?
Att inte följa mitt hjärta.

Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du bara inte med?
Ältande. Då vänder jag på klacken, tyvärr. Och ohämmat skryt. Då kryper det i kroppen.

Hur många tatueringar har du?
Inga. Hade tankar på att tatuera in Sambons anmn kort efter att vi träffats. Gissa om jag är glad att jag inte gjorde det?

Vad ska du göra idag?
Klipp och färg och sedan en tur ut i skärgården med familjen.

Inga kommentarer: