tisdag, mars 15, 2011

Och du då?

Smycken från Snö of Sweden. Men om En Lisa får välja blir det nåt krimskramsigt med fjädrar och glitter istället.


Skor: Många, men inte lika många som jag brukade ha och definitivt färre än min mamma.



Sneakers: Röda Adidas High Top. Har ett par gula Converse också men de använder jag sällan. Får ont i fötterna av dem.



Jeans: Vill ha fler. Har tipsats om Tiger. Annars en salig blandning med allt från HM till Acne till Cubus och Filippa K.



T-shirt: Använder sällan. Kör på enfärgade linnen underst, har väl ett tiotal och HMs är bäst.



Underkläder: Har faktiskt just gjort ett ryck och rensat. Köper inga märkesgrejer. Med A-kupa behöver man inte kvalitet för extra stöd! Dessutom orkar jag aldrig handtvätta. Allt ska gå att tvättas i 40 grader i tvättpåse. Köper mest från Lindex, Twilfit och HM och när jag är i London. Gillar hipsters och allt som känns 60-tal. Hatar string.



Väska: Just nu en välgjord VL-kopia. Förr bytte jag jätteofta, nu blir det ett par gånger om året. Jag har så mycket grejer i som ska gå snabbt att hitta och andra specifika krav så det är svårt att hitta rätt. Vill ha fler aftonväskor även om jag inte använder det så ofta längre.



Solglasögon: Varierar mellan fem-sex par och köper nya varje år. Tappar bort eller sitter sönder dem också så antalet brukar vara konstant. Allt från HM till Donna Karan. Favoriterna är ett par i kattögonmodell från engelska AllSaints.



Klocka: Använder jag inte längre.



Smycken: Massor men det går i perioder hur mycket jag använder dem. Rensar minst en gång om året. Mest krimskrams men vaktar mina guldsmycken och använder dem flitigt. Jag gillar inte diskreta grejer typ SNÖ. Det får gärna vara fjädrar, paljetter, diamanter... Om det inte syns är jag hellre utan.



TV: En platt i vardagsrummet men kollar just nu mest på engelsk tv via datorn.



Mobiltelefon: En IPhone 4 på jobbet och en SonyEricsson Xperia privat som jag i princip bara använder för smsbiljetter.



Dator: Men jag vet väl inte vad sånt heter... Två PC laptops till jobbet. En privat laptop PC med stor skärm. Sambon har en Mac Mini stationär och en Mac laptop och har precis köpt en ny MAC laptop, vet inte vad den heter.



Lotion: Miniderm med pumpflaska från Apoteket för torr hud.



Deodorant: Ldb i olika färger.



Schampoo/Balsam: Nya hela tiden, köper typ dyraste på snabbköpet. Konstig metodik.



Tandkräm: Sensodyne.



Tvål: Lactacyd i duschen, Bliw till händerna.



Parfym: Ingen jag använder. Kanske framgår det att jag inte gillar saker med stark doft? Handlar mest om att jag ledsnar så snabbt, tycker att det luktar gott på andra.



Mineralvatten: Hemma dricker vi kolsyrat naturell av allehanda fabrikat. Sambon bär hem och jag tjatar om sodastreamer. På stan dricker jag gärna med päronsmak. Ogillar dem med citrussmak, smakar sjukhus.



Vin: Gillar halvtorra mousserande viner, de får inte vara söta. Dricker rött mer sällan men då gillar jag Merlot, det vill säga mjukt och lättdrucket. Rosé är ju också gott.



Drink: GT och Vodka Cranbbery kan man alltid bjuda mig på.



Bröd: Allt. Älskar bröd!



Mat: Äter det mesta men har ganska manlig smak. Gillar kött och potatis och gräddiga såser. Inte så manlig i portionsstorlekarna dock.



Glass: Lejonet och Björnen. Budgettips: GBs chokladglass.



Godis: Smågodis. Surt och salt och sött på samma gång.



Säng: IKEA. 160 cm, någon av de lite dyrare prisklasserna på madrass. Superskön men alldeles för smal, tycker jag. Sambon är av annan åsikt.



Magasin: Filter och Family Living. Älskar också inredningstidningar. Har just nu en kortprenumeration på Damernas (totalt intetsägande).

Inga kommentarer: