måndag, mars 28, 2011

Vem f-n bryr sig?

Ja, jävlar vilka oviktigheter jag pysslar med om dagarna. Inte för att det kom som en surprise precis, men när jag läser Kristian Lundbergs artikel om barnfattigdomen i Sverige blir det liksom lite extra tydligt. En viktig sak som mitt jobb genererar är förstås så mycket stålar att mitt eget barn inte behöver växa upp i fattigdom. Men den insikten räcker bara så långt. Nu läser ni Kristians artikel här (i Amelia av alla ställen) och bestämmer er för vad ni kan göra. Själv ska jag skriva ut artikeln och ge den till dagispersonalen och så ska jag aldrig, aldrig rösta på ett parti som inte har konkreta förslag för att förbättra situationen för dessa barn på sin agenda.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Tack för länken. Jag känner som du.

En Lisa... sa...

varsågod! jag tror vi är månag som känner likadant.