tisdag, januari 26, 2010

Jo sörru att...

...det har dragit lite i min res-tarm of late. Det här är nåt nytt, att det drar och sliter lite. Att ögonen tåras lite av all-inclusivereklamsnuttar, att det trixas lite med budgeten för att fås råd. Att jag dagdrömmer om att Sambon och jag äntligen ska dra iväg på den där Prag-resan han lovade mig redan första natten (Just name a place, and I'll take you...Nu är jag redo thanx!)

Jag har skapat det här behovet själv, såklart, efter 15 år av ständigt flängande. Så många platser har jag inte sett men herregud vad många timmar som lagts på flygbussar, flygtåg, i luften... Och jag saknar det. Jag älskar själva viktlösheten som uppstår när man tar sig från ett land till ett annat. Och nu är det alltså ett halvår sedan sist.

1 kommentar:

Stella sa...

kom till Prag, här bor jag! eller, ifall ni nu gör't kan jag tipsa om det bästa stada har att erbjuda!