torsdag, mars 04, 2010

En kille på jobbet jobbar på sitt sixpack

Vi har gått med i en stegtävling på jobbet. Det är typ 80 lag anmälda över hela landet varav jag och två av mina kollegor utgör ett. Vi blev bara tre stycken på avdelningen som anmälde oss i slutändan, ja hur gick det till egentligen?
En av oss tre gillar verkligen att träna och satsar nu på att återerövra ungdomens magrutor, en annan ska jobba ned buken litegrann och återta sin GI-shape från pappaledigheten. Än jag då, vad ska mitt mål vara?

Har insett att det är tur att jag cyklar till och från jobbet för annars hade det inte blivit många steg stegade (ja, cykling ger ju inga steg annat än med en omvandlingstabell). Har sagt upp mig på gymmet och har inte joggat sedan innan flytten. Någon viktnedgång vill jag inte ha som mål, har inga problem med vikten. Och magrutor på en 35-årig kvinna tycker jag knappt är snyggt.
Så vad ska målet vara med träningen fram till sommaren tycker ni?

PS Dagens antal steg 18 100 (cykling 50 minuter, promenad på lunchen, promenad hem från dagis med Lilla H) DS

2 kommentarer:

Magrutor sa...

Kanske bara allmän hälsa och förbättrad kondition ? Kanske att ha som mål att även öka stegmängden varje vecka eller något sådant ? :)

En Lisa... sa...

Allmän hälsa och förbättrad kondition...Ja, det är nog bra men så svårt att mäta (och skryta om)! Kanske är det magrutor jag ska satsa på trots allt. ;)