lördag, maj 15, 2010

Fikonspråk


Jag arbetar för mycket. Det som tidigare var ett jobb med ebb och flod är nu en konstant tsunami av jobb. Jobb, jobb, jobb. Och jag gillar mitt jobb. Men jag gillar inte jobb, jobb, jobb.




Hur jag ska hantera detta får jag be att återkomma till.



Så effekterna av allt detta jobbande då, hur ser de ut?


* Längre arbetsveckor. I alla fall varannan vecka. Varannan vecka försöker jag gå i tid men hjärnan arbetar fortfarande med jobbsaker utanför arbetstid.


* Kortare stubin här hemma. "You seem quite angry at the moment!" "I AM NOT ANGRY!!!!"


* Jag gör allt på jobbet i expressfart.


* Jobbspråket följer med hem och ut på krogen. "Om du gör en nulägesanalys, hur ser den ut?" "Vad är status på hemmaplan?" "Vi måste väga in alla parametrar" "Nu är det dags att leverera" och "Det framstår inte som professionellt".

Inga kommentarer: