onsdag, september 21, 2011

Inuti den röda väskan



Jag rensar min väska emellanåt, jo det gör jag. Men sedan tar det bara en vecka innan den slummar igen på nytt. Så här såg fångsten ut vid senaste tömningen.

Uppifrån:
En liten broschyr från företagshälsovårdens hälsotest. Mer om det vid ett annat tillfälle.

Plastmapp med korrektur. Rött just nu betyder årsredovisningen. Blått betyder sånt som också är viktigt och genomskinliga mappar sånt som jag antagligen aldrig kommer hinna med. Ovanpå ligger ett USB-minne, några visitkort från externa möten samt min privata mobiltelefon. Används mest till spårvagnsbiljetter och välgörenhet.

Under mappen ligger ett varuprov på en foundation. Jag har aldrig i hela mitt liv använt ett varurpov av den här typen. Trots det hittar jag dem allt som oftast i väskor och badrumsskåp.

Mitt pennfack drar till sig muntra kommentarer och, visst, det är lite skolflicka över det men innan jag återinförde pennfacket fullkomligt drällde det av lösa pennor överallt. Det absolut bästa är dock att jag har mitt passerkort till jobbet här i och - håll i er nu - jag behöver inte ta ur det utan det räcker med att hålla upp pennfacket mot läsaren. Va??? Bländande.

Nyckelknippa och plånbok med ugglor. För stor men jag tycker så mycket om den.

Över plånkan två rabattkuponger. Jag hatar rabattkuponger men känner mig på något sätt vingad att riva ur dem. Sedan mår jag lite dåligt då jag ser att tiden gått ut.

Ett sånt där tappa-bort-armband för Holger som han väl aldrig haft på sig.

En rödprickig hårscarf nu när jag har lite längre hår.

Tamponger och cigg, what can I tell you. Två cigarettpaket tyder inte på att jag är storrökare. Tvärtom. Jag röker två cigaretter varannan vecka utslaget på ett år.

Utskrift av mejl rörande Holgers lördagsaktiviteter, olika sporter på olika ställen varje lördag. Mycket att hålla reda på.

Två kort, dessa inköpta på Stadsbiblioteket. Eftersom Sverige är ett u-land när det gäller kort köper jag alltid på mig om jag ser några fina.

Längst till vänster i bild, en hög bestående av YSL Lightening Touch, Isadora mörkt läppstift, Isadora cerise läppglans, Chanel klarrött läppstift, någon slags flytande läppfärg, ljusrosa Clinique, hudfärgad läppglans på tub samt Body Shops citroncerat.

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Mina varuprov återfinns i neccesären. De används faktiskt ibland, bland annat mjukgörande kräm om jag glömt tuben hemma.

En Lisa... sa...

S m a r t!