tisdag, september 13, 2011

Sveriges sämsta chef

Min pappa sparar alla nummer av tidningen Chef till mig så att jag kan läsa dem när jag kommer dit på besök. Inte för att jag själv siktar på att bli chef (lönen: ja tack, personalansvaret: nja) utan för att den är så välskriven.

I varje tidning lär man sig något om den mänskliga naturen. Jättefina personporträtt har de också. Det allra bästa är dock när de betygsätter Sveriges chefer genom att prata med gamla och befintliga anställda (anonymt förstås). I senaste numret fick chefen för Socialstyrelsen det lägsta betyget någonsin sedan tidningens artikelserie inleddes för 15 år sedan, skriver Aftonbladet.

Nu har jag ännu en anledning att se fram emot helgens planerade besök i hemstaden.



Säger en bild mer än tusen ord? Lars-Erik Holm talar tvärtomspråket och triggas av meningsskiljaktigheter.

Inga kommentarer: