onsdag, november 30, 2011

Fånga julen 1




I år är det extra lång adventstid och det gillar jag.
En ny kollega blev lite förvånad när jag pratade om min julvurm häromveckan. "Jag skulle inte blivit förvånad om du var en sådan som helt bojkottade julen." var hans respons.
Nåväl, jag får jobba på att ställa den snedvridna bilden tillrätta vid senare tillfälle. Nu: julmys.
I år är devisen: Lite, ofta.
Hela adventstiden ska fyllas av den där underbara förväntan, den där som säger att det visst finns ljus i mörkret. Förutom det sedvanliga adventspyntet har Holger och jag fixat pepparkakshuset. För att hålla ambitionerna på en rimlig nivå blev det färdig byggsats, dekoration en kväll och ihoplimning nästa. Holger tog bilden.

Dagens julmys blir lätt. Vi tar fram kalendrarna och letar rätt på alla siffror. Dessutom släpade Holger med sig en bautagren hem, den ligger nu och väntar på altanen och ska jul-pimpas vad det lider.

2 kommentarer:

Tante Jul sa...

Det er deilig med en lang adventstid, og lite og ofte er en fin innstilling. Håper dere kommer til å kose dere skikkelig!

Hvis du prøver deg på adventskalenderen min i løpet av måneden får du tilogmed sjansen til å vinne hjemmelagde karameller! :)

En Lisa... sa...

Vad spännande, Tante Jul! I'll be there! Ja, jag hoppas på en lång skön adventsmånad med gott om tid att besöka gamla favoritbloggar :)