torsdag, december 01, 2011

Fånga julen - Dag 2




Skickat frÃ¥n min iPhoneÅrets adventskalender Tjuvarnas Jul gjorde succé här hemma. Fick väcka Holger imorse, nåt som nästan aldrig händer då han är av den morgonpigga sorten, men på mindre än tio sekunder satt han förväntansfull i soffan.
Passar utmärkt för en snart-femåring och en snart-37-åring.
Förra årets gillade varken jag eller Holger nåt vidare.
Vilka minns man av sin barndoms julkalendrar? Trolltider, såklart, om än vagt. Toffelhjältarna var en stor favorit, å så minns jag en med stillbilder och ett väldigt kristet budskap eftersom den var så trist!

Bilden från den pimpade altanen tog jag imorse = äntligen dagsljus, äntligen regnfritt

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag är yngre än dig (född -81), jag minns framför allt "julpussar och stjärnsmällar". Jag brukar vara den enda som minns den... Nu har jag köpt den på DVD, hoppas den är så bra som jag minns.