måndag, februari 20, 2012

Film (serie): Dexter

Tanken med att prenumerera på filmer och serier var från början att alltid ha en go serie till hands. Så har det inte riktigt blivit, filmerna har tagit över. Kanske för att den första serien vi klickade hem inte gav någon som helst mersmak. Vi såg första avsnittet, sedan åkte den direkt ned i returkuvertet.



Dexter (kriminalserie) Avsnitt 1 Säsong 1: 1/5

Tyckte jag hade undersökt marknaden hyfsat och hört mycket gott om Dexter men den får bottenbetyg av både mig och Sambon.
Snygg kriminaltekniker i Miami extraknäcker som massmördare. Mycket motsatser här. Normalt/onormalt, vackra miljöer/hemska miljöer, vackra människor/onda människor. Inget konstigt med det men i Dexter ryms alla motsatser hos huvudpersonen. Skruvat såklart och det behöver ju inte vara fel. Men nej, det fanns absolut ingenting som tilltalade mig (förutom det faktum att Michael C Hall är klart snygg).
- I don't like gore, var Sambons omdöme.(gore = koagulerat blod, här använt för att beskriva blod, inälvor, kroppsdelar som effektsökeri. Egen definition.)
Och det gör inte jag heller. Inte heller gillar jag förutsägbara stories eller unk-sunkiga kvinnoporträtt. Sååååå avtändande. Fanns inte en enda kvinna i serien som inte framställdes som antingen en gnällig bitch eller ett våp.

Inga kommentarer: