fredag, februari 24, 2012

Kändisbloggar

Läser ni några kändisbloggar? Och med kändisbloggar menar jag inte kända bloggar utan kändisar som bloggar. Och med kändisar som bloggar menar jag inte de som bloggar som en del i ett uttalat PR-maskineri.

Jag brukar oftast ha någon kändisblogg jag kikar in på emellanåt, ett tag var det Pernilla Wahlgren (för puttenuttigt och för mycket mat), ett tag var det Katrin Z (hon är verkligen knäpp) och ett tag var det Kajsa Ingemarsson (för mycket PR och för mycket hästar).

Roligast är det att läsa bloggar av människor där ens fördomar kommer på skam. Sedan några veckor följer jag före detta glamourmodellen Magdalena Graafs blogg. Maggan har under sitt liv visat brösten ur alla vinklar, fått barn med tre olika män, dödshotats av en av dem, haft en offentlig twist med sin fotbollsspelande exman, försökt sig på en popkarriär plus en massa annat snaskigt. Hon arbetar även med välgörenhet och ska strax iväg till Filippinerna med hela familjen för att idka välgörenhet och för att barnen "ska förstå att inte alla har det så bra som dem".

Som person verkar hon helskön. Snäll och klok. Hon bloggar om sin bebis, om sina överflödskilon, om för mycket rödvin och massa annat. Tips alltså.






Inga kommentarer: