måndag, februari 02, 2009

En Lisa är så ful


Ja, bloggen alltså. Jag vill så gärna få en stund att pyssla med photoshopgrejer och testa mig igenom alla färger i paletten. Men jag har bara inte tid och försöker nu få Sambon att göra en banner åt mig.

Tills dess kör jag på säkra kort. Rött, vitt, grått. En Lisa för själen.

Idag har jag annars varit rätt duktig. Lyckas jag sedan gå och lägga mig i tid blir det en klapp på axeln.

Väcktes vid fem av Lilla H:s morgonrop. Sambon fick honom att somna om, men när min klocka ringde nån timma senare var jag långt ifrån pigg. Låg i sängen och funderade på olika alternativ som skulle ge mig lite tidsfrist, om så bara en halvtimma; ett litet elakt spel jag spelar med mig själv där jag alltid förlorar.
När jag väl masade mig upp hade jag tjugo minuter på mig och sedan dess har dagen gått i ett flygande fläng. Har sååå mycket på jobbet just nu men jag trivs. En skön blandning av planering, strategi och produktion.

Energin räckte till och med till en punktinsats på hemmaplan. Gräddade ett berg av morots-och spenatplättar som (i alla fall jag tyckte) blev jättegoda!

2 dl vetemjöl
4 dl mjöl
2 rivna morötter
200 g upptinad fryst spenat
4 ägg
1 tsk salt
30-50 gran margarin

Blanda mjöl, salt och hälften av mjölken. Vispa bort alla klumpar. Häll i resten av mjölken och äggen och vispa. Tina spenaten i kastrull, riv morötterna. Blanda i tillsammans med det smälta smöret. Grädda och servera med creme fraiche och riven ost!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, sådana plättar ska jag grädda till Nike! /C:et

En Lisa... sa...

Holger gillade INTE men hade ingen direkt matlust. Tips för småbarn är att riva morötterna fint, de hinner ju inte mjukna så mycket i pannan.
Kram