söndag, februari 08, 2009

Å så var helgen till ända

Men den var god och mjuk och så en snöstorm på det!

Jag var på biblioteket, jag bar hem en lökväxt (aka En Lisas lördagsgodis). Sedan åkte vi iväg i bilen, hela lilla familjen, och stannade hos en gubbe i skogen där vi brukar köpa ved till kaminen. Men nej, säsongen var till ända, all ved var våt.
Vi for vidare mot varmare breddgrader och fikade med vänner och små barn.

Sista stoppet var hos en fin familj där vi älskade att vara Svenssons med tacos och mello. Vi diskuterade barn och renovering och sedan väckte vi den lille prinsen vid namn Lilla H. En Lisa fick köra hem och vi mötte en snöstorm!

Och idag kom min mamma, min pappa och min bror. Jag tog en bild en kvart innan de kom. (Den som tittar noga kan se att mitt vänstra ben fortfarande är ganska svullet.)

Sedan gick jag upp och tog av mig skorna jag ännu inte kan gå i, satte på mig ett par raggsockor och en kofta och betedde mig som folk.

Efter kycklinggrytan lekte vi i snön. En mjukvit tårta på det.

Snart ska jag mysa med mina biblioteksfynd!


PS Mesta tankarna till en liten, liten Sigurd som föddes på Östra igår. Jag har glömt allt. När tordas man ringa? Om de är på neonatalen? DS

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Hittade hit via bloggen "Alla har en bok...". Här trivs jag, gillar din blogg!
Speja

En Lisa... sa...

Å tack Speja! "En Lisa..." är fortfarande ny för mig, känner mig för litegrann. Kul med nya läsare! Hoppade snabbt in på din blogg - vilken fin presentation - lovar att återkomma!

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR väggfärgen.

En Lisa... sa...

AK: Alcros "Sockervadd"

Anonym sa...

Alltid extra härligt när de heter fina saker! En gång hade jag ett läppstift som hette Iron Lady.

En Lisa... sa...

Kände du dig som Margareth Thatcher då?

Anonym sa...

Lite kanske, minus frisyren :)