tisdag, februari 03, 2009

Träningsförberedelser

Som dom här ungefär. Kanske.


Jag vill ha ett par nya Nike midtops lagom till vårsolen. Köp av "trainers" sker dock på egen risk då Sambon alltid är väldigt frikostig med sina åsikter om just dessa skodon. Han är väl ingen fullfjädrad fetischist, men har ett tiotal som han använder regelbundet.

Jag: I wanna get some Nike midtops, black ones with a red....stripe.
Sambon: It's called a swoosh. White sole?
Jag: Dunno. Maybe black.
Sambon: You can't get ones with a black sole. They're for 14-year olds who want to be able to wear that with their uniform.
Jag: Yeah, but we don't wear uniforms in Sweden. And anyway, I'm not at school!
Sambon: You can get them customized though, just like Reeboks.
Jag: Really! (Glad!)
Sambon: Yeah, you just need to get a personal invite to the Nike head quarters.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa honom att du har en stående invitation to the Nike head quarters.I Majorna.

Tudorienne sa...

Nike head quarters? Ja jag säger då det.

Stella sa...

jamen dåså! invitation till nike head quarters har väl alla liggandes hemma i byrålådan...

En Lisa... sa...

Härligt Carin. Hellre en mysnike i Majorna än... en svettig sko eller nåt.

Anonym sa...

Shit, ska jag få lägga min första kommentar med en hänvisningslänk!?:

http://store.nike.com/index.jsp?country=US&lang_locale=en_US&ref=http%3A//www.nike.com/nikestore/#l=shop,pdp,ctr-nikeid/pn-mogMid0902/pbid-INSPI_95103_v9_0_20090120/piid-9399/pid-245989/cid-1

Customize och skicka till mig så tar jag med hem!
Om jag får slänga kartongen??

puss och hoppas ni blivit friska