måndag, februari 09, 2009

Noterat: Blogito ergo sum

"I ett halvmörkt rum i en mellanstor svensk stad 2009 sitter en 34-årig kvinna och 'skriver av sig' en vanlig dag. Uppstigning, en tur på stan, kanske något inköp, hemkomst. Till middag grekisk korvpanna med paprika. På teve Äntligen hemma."

Läste ni artikeln om bloggande i gårdagens DN? Ovanstående är hämtat därifrån.
Jag är så otroligt lättpåverkad och tar till mig allt jag läser. En kort stund. Sedan letar jag fram en egen tanke och tror på den.

Alltså läste jag artikeln med lite blossande kinder. Nä, nu vill jag inte blogga mer... Och sedan: Jo, det är ju kul! Och så inlägget nedan. Från er alldeles egna (snart) 34-åring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lite likadan, tar åt mig och till mig...men vad sjutton man gör det för att det är kul. Och det finns ju uppenbarligen de som läser - här är ju till exempel jag.
Grattis i förskott får man väl förresten säga.

En Lisa... sa...

Tänk jo!