måndag, november 23, 2009

Köksskåp vs riktigt innehåll

Jag hade lite funderingar kring inlägg jag ville skriva ikväll. (Helt plötsligt är det roligt att blogga igen!)
Funderade på en text där jag letade fram lite gamla håraccessoarer. Mitt hår har vuxit ut och jag behöver lite lyst fram till den 11 december då jag ska klippa mig (här, nytt ställe).
Jag hade även en idé med utgångspunkt från en artikel som handlade om allt man kan få gjort om man stiger upp klockan 5. Michelle Obama swears by it, girls!
En tredje idé skulle bli inledningen på en serie inlägg om vår nya lägenhet. Tänkte plåta innehållet i våra köksskåp. Inte för att de är så vådligt intressanta utan för att även en lång resa börjar med ett enda steg.

Men så kom jag hem. Och så låg Filter där och väntade. Jag placerade den i kokett position på skrivbordet i hallen, genomfartsleden, som ett löfte om det stundande mötet i sänglampans sken. Men jag kunde såklart bara hålla mig till strax efter halvåtta.
Älskade Filter, allra bästaste julklappstips. Jag har läst knappt hälften och känner mig glad, skrivsugen, melankolisk, medkännande och upplyst. Tack!



Men kvällen är ju ung och det finns fortfarande tid för fler inlägg. Men se, jag ska ringa min vän Kim, 34 år igår. Efter drygt tio år som vänner har jag nog glömt att gratta henne åtta gånger. Nu hoppas jag på förlåtelse och ännu ett års vänskap.

2 kommentarer:

Kim sa...

Hur skulle jag kunna vara utan din vänskap efter tio fantastiska år. I vått och torrt!

En Lisa... sa...

En sån ofantlig tur jag har!