onsdag, november 18, 2009

Ma bejbi

Lilla H är nu färdiginskolad på nya förskolan. Det tog tre dagar med nya pedagogiken "föräldraktiv inskolning" vilket innebär att man som förälder aktivt deltar varenda sekund de första dagarna. Byter blöjan, sitter bredvid och äter, ligger bredvid och sover... och det har väl gått bra. Bortsett från sovningen då (vadå, ska mamma ligga här med mig? vad kul!!! = ingen sömn) och bortsett från de gemensamma aktiviteterna då (ska du komma och sjunga med de andra barnen? Nä, jag vill inte det just nu) och bortsett från maten då (jag vill sitta i ditt knä mamma, jag vill gå ner och leka nu!)
MEN idag hade det gått hur bra som helst, så kanske var det inte helt uppåt väggarna.

Och vad tyckte unge herrn själv? Ja, det beror på vem som frågar. Sambon som hämtade idag fick lirka iväg honom från leken och fick ett glatt jakande på frågan hur dagis hade varit.
Men när jag frågade ett par timmar senare blev svaret:
- Nej, det var inte roligt. Jag ropade på Daddy hela tiden.

Inga kommentarer: