tisdag, januari 04, 2011

Året som gått - i text

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag försökte mig på att skriva en roman. Jag ordnade maskerad för vuxna.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger mest nyårslöften av den typ som är lätta att glömma bort typ; läsa fler och bättre böcker, skicka fler grattiskort, göra situps framför tv:n, stryka mina kläder oftare.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, bekantskapskretsen utökades bland andra med en Ivar och en Elliot men det var inte samma anstormning som de senaste åren.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5.Vilka länder besökte du?
Grekland, England och Frankrike (samt Norge med jobbet).

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Fasta överarmar. Kort sagt - det var ett fint år.

7. Vad var din största framgång 2010?
Jag är jättenöjd med att vi bytte dagis. Det var en ganska lång tankeprocess som fick ett lyckligt slut. Jobbmässigt är jag nöjd med att de projekt jag drev blev lyckade och att jag fick utökat ansvar och högre lön.

8. Största misstaget?
Mest småmissar som jag redan glömt.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, inte så att jag varit sängliggande mer än en kvart.

10. Bästa köpet?
Materialet till vår stora hyllvägg.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Nya soffan och våra semestrar.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har varit glad i år, riktigt glad. Jag var glad över nya lägenheten, över Lilla Hs nya dagis, över Sambons karriärkliv, över framstegen på jobbet, över att vi reste och umgicks mycket.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Något av Robyn eller Håkan. Ytterligare ett dåligt musikår för mig, tyvärr. Det har gått så långt att Sambon hävdar att jag inte gillar musik. Mycket smärtsamt och förfärligt lögnaktigt.

14. Hur tillbringade du julen 2010?
Utanför Nice hos svåger med familj.

15. Bästa boken du läst i år?
Jag verkar ha drabbats av riktigt dåligt läsminne. Jag läser en mycket bra bok just nu som jag påbörjade förra året: Tony Blair: A Journey.

16. Något du önskade dig och fick?
I julklapp? Ovanstående bok, underkläder, Karen Millen-byxor. Bland annat.
Annars? Frid.

17. Något du önskade dig men inte fick?
I julklapp? Jag hade önskat mig smycken av Sambon men han hittade inga fina så jag fick en söt Smirk-klänning istället.
I övriga livet gick saker och ting vår väg.

18. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Blev uppvaktad med tårta på jobbet. Firade med vänner med en maskerad några veckor senare.

19. De bästa nya människorna du träffade?
Jag tror inte jag träffat så många nya människor som fått stor betydelse. Under en konferens var
Christer Spolin inbjuden för att tala om mindfulness. Han gjorde stort intryck på mig.

Är du nytillkommen läsare?

Nyfiken på hur jag summerade 2008? Eller kanske 2009? På nyårsdagen förra året summerade jag hela 00-talet.

Inga kommentarer: