söndag, januari 08, 2012

En välsignad helg?




Skickat frÃ¥n min iPhoneSamtal mellan en mamma och hennes 5-årige son vid kvällsmaten.

- ...och så bakade vi i förmiddags, det tyckte jag var väldigt kul.
- Det tyckte inte jag. Inte roligt alls faktiskt...Mamma vad ska jag göra efter jag har ätit upp? (vanligt förekommande fråga)
- borsta tänderna och välja saga. (ständigt återkommande svar)
- Men du sa ju att vi skulle leka när vi kom hem!!!!
- Och det gjorde vi. Vi har ju precis byggt lego.
- När du säger så blir jag så besviken att det kommer räcka hela livet. Vill du det?

Det ville jag tydligen. I övrigt en välsignad tre-dagars-helg med fina vänner på besök, träning, skridskoåkning (Holger lite nöjdare denna hans andra gång på is), middag hos goda vänner, film-watch, lekdejt (Holger), två timmar på café m bok och au lait (hans mor). Och så bakning då.

Inga kommentarer: