söndag, januari 22, 2012

Tidernas lugnaste helg

Jag brukar inte gilla helt oplanerade helger. Tycker inte om känslan av att tiden bara rinner mellan fingrarna även om jag vet att vi emellanåt behöver det lugn en sådan helg kan ge.
Sambon dj:ade i fredags. Han har inte gjort det på ett tag och då har jag alltid svårt att sova. Periodvis har han dj:at nästan varje helg och då sover jag gott, men i fredags... Nä, jag är inget bra på att vara ensam hemma. Fastnar framför menlösa youtube-klipp tills klockan alldeles försent. Somnar men vaknar med ett ryck. Har han kommit hem? Nej...
Lördagen blev därför en långsam affär då vi tittade på snöflingorna utanför. Efter vår (mycket sena) lunch var vi på väg ut i snön men då somnade Holger. Ja så där har det fortsatt. Några snöbollar har det blivit, men i övrigt minsta möjliga motstånd.
Känner mig grymt utvilad, kanske testar vi det här med lugn helg igen.

Inga kommentarer: