torsdag, januari 19, 2012

My signature products



Snart fyller jag 37. Om man betänker att jag började sminka mig i tidiga tonåren och sällan går utanför dörren ofixad har man ju hunnit testa en del produkter. Jag köper aldrig dyra grejer bara för att, utan endast i de fall där jag tycker att produkterna är överlägsna budgetalternativen. Använder t ex dag/natt/rengöringskräm från snabbköpet (L'oréals övre prisklass).
Jag använder heller inte någon ansiktspeeling (kanske borde börja), speciella ögonkrämer el dyl. Håret är det en del fix med så några sådana produkter dyker upp på listan (som är helt utan inbördes ordning)
1) Mascara L’oréal Lash Architect. Mycket mascara för pengarna. Har funnits på marknaden i bra många år men är bättre än de flesta nykomlingar. Ger långa, svarta fransar och fäller sällan.
2) Osis Dust-It. Hårpulvret som får mitt flesiga, nordiska hår perfekt strävt med lite lyft.
3) Revlon Nutri Colour Creme. Har använt olika sorters silverschampoon i många år. Detta är en inpackning/balsam som ger samma effekt fast du kan välja mellan nyanser.
4) Carmex. Det klassiska gula läppbalsamet med den röda korken. Sägs också göra läpparna lite fylligare. Går liksom in i läpparna. Nare byebye!
5) Chanel läppstift no 09 Rouge Allure. Alla kvinnor behöver ett klarrött läppstift. Testa!
6) ID Bare Minerals med tillhörande borste. Halvtäckande foundation och puder i ett. Inga spår av puder, torkar inte ut (fast underlagskräm krävs). Megadrygt.
7) Sephora mjuk ögonpenna i guldbrunt eller silvergrått. Snabbt och snyggt, krävs ingen fast hand. Finns bara utomlands vad jag vet.
8) Dove brun-utan-sol. Luktar gott. Använder den som vanlig body lotion halva året. Blir väl dubbla lager efter det här beskedet.
9) Neutrogena handcreme intensiv. Överlägset bäst i lägre prisklassen.
10) Seche Vite snabbtorkande överlack. Sedan jag upptäckte detta (tack Amanda) tar det en kvart från helt orörda naglar till dess att de är helt torra innefattande proceduren: måla underlack, måla två lager färg, ett lager Seche Vite. En kvart!!!

De här frågorna har jag hittat hos Amanda som fått frågan från Daisy Beauty. Svara du med!

2 kommentarer:

Ninne sa...

ooh! roligt!

En Lisa... sa...

Eller hur? Tänk vad lite ytligt kan göra en glad!