söndag, juli 05, 2009

Idag, imorgon och så en vecka med regn


Vi plockade smultron vid vägkanten imorse.

Vi har varit på en liten roadtrip med nedslag hos vänner och bekanta. Imorse vaknade vi upp på Orust hos några goda vänner, närmare bestämt i Svanesund. Flanerade en stund bland villor och torp med vidunderliga utsikter och salta vindar och funderade på om man kanske kan pendla från stan till Svanesund?
Svaret är nej, det ska vi inte göra.

Hemfärd efter lunch och sedan njuta av de (sista) varma strålarna innan vi drog fram de torra krukorna för att möta regnet. När det kom satt vi inomhus och åt Sambons thaikyckling med god aptit. (Ett reviderat, väl beprövat gammalt Arlarecept.)

Och nu smider jag planer för en vecka med regn om man ska tror prognosen. Vad hittar ni på?
Det lutar åt ett par, tre lugna dagar här hemma med utflykter till kompisar i byn. Kanske kokar jag rabarbersaft, kanske lagar jag ett hål i Sambons shorts.
Förhoppninsgvis bokar jag också en resa till London.

Dessutom ska vi spana in ett par, tre lägenheter. Utbudet är skralt nu men det är inget att göra åt. Nu är huset sålt sånär som på ett litet tilläggsavtal som ska undertecknas de närmaste dagarna. Vi säger ett lågmält yippie.

Nöjdast är jag dock åt att semesterkänslan hittat mig. Igår, på väg mellan Stenungsund och bilfärjan kom den flygande och landade på mina axlar med ett ömt surrande. Och den sitter som ett smäck, kan jag meddela.

Inga kommentarer: