tisdag, juli 07, 2009

Stan är full av vatten


Älvsnabben lägger till vid Slottsberget på Lindholmen, Norra Älvstranden, Göteborg.

Det där regnet alla varnade för, vart tog det vägen egentligen? Här har det kommit några droppar de senaste nätterna men absolut inga mängder. Idag var det snudd på badväder i vår lilla by.

Men vi hade planerat för en heldag inne i stan så det bidde inga badringar. Två lägenhetsvisningar, mest för att känna på områdena där vi inte känner oss så hemma, Klippan och Norra Älvstranden. Sambon blev eld och lågor ute på Eriksberg (del av Norra Älvstranden) och jag kärade ned mig lite i Älvsnabben, Sveriges svar på Staten Island-färjan i New York. Tänk er mig som Melanie Griffiths i Working Girl fast med snyggare hår. Det börjar brännas.

3 kommentarer:

Carin sa...

Jag vill fortfarande tro att alla kvinnor i NY har vita sneakers som byts mot de snygga klackarna i väskan när de kommer till jobbet. Och sex med Harrison Ford.

Sandra sa...

Ni får gärna komma till Klippan, då blir vi ju nästan grannar. Nära till jobbet också. Lycka till!

En Lisa... sa...

Kanske kan alla kvinns i Gbg ha vita gummistövlar och sex med Harrison Ford i fantasin?

Klippan är fint men samtidigt lite ödsligt eller? Jag kan imte bestämma mäk.