lördag, juli 11, 2009

Ta dig samman mänska

Jag har lite myror i brallan nu. Det som bara skulle bli en mellanlandning i huset på några dagar har nu snart blivit till en hel vecka av lite olika skäl.
Visst är det sköööönt att huset är välstädat, tvättkorgen nästan tom, kläderna prydligt ihopvikta och frysen full av fiskgratäng MEN, som sagt, myror i brallan.
Och så det här vädret, sol och regn om vartannat, hur ska man kunna planera dagarna då?

Om vi hade bott i stan hade det varit enklare (inbillar jag mig). Regn? Okej, men då kliver vi i gummistövlarna och tar en tur till Naturhistoriska. Solig kväll? Ja, men då slinker vi ned i Slottskogen på lite spontangrill med folk och fä. Här ute blir det så stora projekt av allt. Nu är Sambon och Lilla H på Ikea för att, bland annat, köpa ett skötbord. Nudge nudge.
Nä, men såhär: Min bästa killkompis väntar barn nummer 2 vilken dag som helst. "Jag kommer förbi nästa vecka och säger hej. Är det nåt ni vill låna eller så?" "Nej, men du kan väl ta med skötbordet ni fick låna till Lilla H?" "Ööööh, jag tror tyvärr Sambon slängde det av misstag, men ni kan ju låna vårt." "Sure"
Sedan visar det sig såklart att Sambon kastat även det skötbordet på tippen, det såg kanske inte så roligt ut med laminaten som bubblat sig lite efter en och annan kisskaskad.

Så jag är mol allena (hallelujah) och sitter och jobbar lite. Eller ja, jag hade tänkt göra det nu när jag byggt upp tillräckligt dåligt samvete efter att ha läst ut en bok, surfat runt och proppat munnen full av Willys mörka päronchoklad och överdoserat på Emmys islatte.

Inga kommentarer: