söndag, april 19, 2009

Guldstjärna

Klockan är kvart i nio på söndagsmorgonen. Familjen har varit uppe sedan sex och iförda våra morgonrockar inledde vi dagen med fyrans barnprogram. Lilla H och jag är inte så sugna på morgonrockar men Sambon hävdar att han längtat efter att vi alla tre ska morgonrocksmysa så vi går honom till viljes medan vi ger varandra lite menande ögonkast, jag och Lilla H.

Sedan gör Sambon fluffigt kaffe till mig och toasties till oss alla. Toasties, toasties! Vi älskar toasties i vår familj. (dvs dubbelmackor med ost och skinka i smörgåsjärnet). Fast man blir rätt kletig och hushållspappret tar slut. Jag letar fram en bortglömd kaffeservett med blommor. Lilla H plockar upp den och börjar "bläddra". Läsa bok! Haha, det säger ju lite om graden av sofistikering här hemma.

Sedan lagar Sambon en stor gryta med chili con carne. Han gör till och med en extra, mild variant till barnen som snart kommer på besök.
Ja, och så blir klockan kvart i nio och Sambon drar på sig blåstället och går ut för att fixa med fasaden där han byter panel på ett utsatt område.

Lilla H somnar igen klockan nio och här sitter jag, tio över elva, fortfarande i morgonrocken och surfar.
Guldstjärnor all around, tycker jag. Till Sambon for obvious reasons, till Lilla H som lyckas sova trots ljudet från såg, hammare och spik. Och så till mig, för att jag behärskar konsten att koppla av utan dåligt samvete!

Och snart kommer tjejerna och barnen.

Inga kommentarer: