onsdag, april 15, 2009

Profilen ur balans (eller Det måste varit laminat)

Var och gjorde en sk balansprofil hos företagshälsovården igår. Blodtryck, kolesterol, syreupptagning, vikt, midjemått, sex minuter på en motionscykel och en överhurtig hälsocoach. Inget nytt under solen.
- Ja, du verkar ju äta bra och sova bra och stressar inte mer än en vanlig småbarnsmamma. Men ditt mål får bli att vardagsmotionera mer.
- No shit! Du menar att jag ska motionera mer än jag gjort de senaste månaderna pga av mitt benbrott? sa jag. Inte.

Skulle förstås aldrig sagt det där om sömn, men jag trodde verkligen att jag var säker eftersom jag tog ett stadigt tag i skrivbordskivan av trä. Men icke. Inatt var det jag som slog upp de blå strax efter klockan fyra. Efter en heldagskonferens, tre lägenhetstittar och lasagne hos vännerna är de fortfarande öppna. En balansakt i sig.

Inga kommentarer: