söndag, april 12, 2009

Kemisk krigföring





Sambon smugglar in brush cleaner till Sverige. Lacknafta funkar tydligen inte lika bra, enligt honom. Därför måste vi näst intill tillbedja den där blåa flaskan och så fort man ska ta bort lite färg från, säg låret, har man Sambons vakande öga på sig.
Idag smög jag därför ut i underkläderna och norpade åt mig flaskan. Sambon stod fortfarande uppe på en stege och såg mig aldrig. Sedan var det bara att gasa och gnida på alla fläckarna tills de försvann. Koncenterade mig på ansiktet och jädrar i havet vad det sved. Chemical peel helt gratis. (Nåja, Sambon skulle väl hävda att den var värd multum.)

I morgon kommer Eders Majonäs Lilla H tillbaka. Underbart!
- I haven't really missed him all that much, sa jag till Sambon. I haven't had the time!
- Well, you've only spoken to him three times a day.
Klart jag har! Och imorgon kommer han hem till våra kramar igen. Men ojojoj vad han ska sakna sin mormor, morfar, moster och morbror.

Inga kommentarer: