måndag, december 19, 2011

Fånga julen 12,13,14,15,16....typ

Jo, men det är väl klart att det varit små glimtar av julmys här och där också i veckan som gått. Lucia på dagis var fint, det var diktläsning av en snart femåring och en mamma som ställde sig på en pall för att se och höra och le fånigast av alla (inte jag alltså. Jo, ok då)
Det var fint.

Men sen blev det en sån där stressig vecka som det alltid blir runt lucia. Det är därför det är bra att ha börjat mysa lite före just luciaveckan... Det blir mycket på jobbet eftersom man inser att man lagt in en megalång julledighet, det blir lite julklappspanik då man inser att man inte vill trängas/hinner trängas i butik och att det är så lätt att "klicka hem". Jovisst, lätt som en plätt, klickettiklick, men då kanske man ska vara ute i hyfsat god tid.

Och så blev det en lite minikräksjuka på det som innebar två vab-dagar (för Sambon) och så gick hela lördagen åt till barnkalas. Min stressnivå har på allvar försämrats sedan helvetesperioden i höstas och jag hade huvudvärk hela lördagen. Men vampyrparty blev det och Holger var nöjd.

Nu är det julvecka och jag retirerar gladeligen (nåja) inför det faktum att det som inte är gjort nu blir inte av (i år heller). Nu ska jag fokusera på att jobba undan så gott det går och ägna kvällarna åt mys.

Bye bye säger vi alltså till:
1) det hemlagade julgodiset
2) för-julmys med syskonen
3) hemgjorda julgåvor till förskolepersonalen
4) och säkert massa annat som jag gudskelov har glömt!



Inga kommentarer: