måndag, december 12, 2011

Julen slank ur näven

Jag hade problem med blogger i helgen. Lade om till deras nya gränsnitt och vips försvann möjligheten att göra inlägg....
Ni missade dock inte så mycket.
Fredagens julfest på Universeum var otroligt lyckad men kanske inte så julig. Lite glögg och finfin julmat men annars mest fokus på fina lokaler och bra drag.

I lördags var jag långsam, vilket jag tyckte kändes orättvist med tanke på att jag under fredagkvällen drack
1 glas vin
1 litet glas glögg
1 snaps
1 halv alkopop

under loppet av sju timmar. Långsamheten till trots tog jag mig ut på stan i lördags i stormen. Fikade länge och väl med en vän och tog sedan små myrsteg inne i Nordstan. Kom hem med en inpackning till mig och noll julklappar.

Den eventuella julklapps-stressen rådde jag dock bot på igår då nästan alla klappar klickades hem. www.asos.co.uk och amazon.co.uk är fabulösa för presenter!

Nu är det nästan bara Holgers apket kvar, men vi har bestämt vad vi ska köpa och Sambon handlar hem eftersom han vill testköra varenda liten monstertruck. Ursäkten är: Imagine if Holger opens it and it doesn't work properly. He'd be heartbroken...

Igår tände vi tredje ljuset och åt pepparkaksmuffins men i övrigt var det risotto och goda vänner. Inte en tomteluva i sikte. (Men en och annan julsång slank ned).




Inga kommentarer: