måndag, augusti 24, 2009

En blogglista att blogga om som jag hittat på flera bloggar i mitt bloggarkiv som jag snart ska göra

Blogg-lista
1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan 1 januari 2008.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Everyone else's doing it so why don't I?

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det var nog Anna-Klaras och Amandas.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag tycker de är ambitiösa och roliga att läsa.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
ca 20.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Dagboksbloggar och kändisbloggar.

7 - Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Majas.

8 - Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Sandra med Nio till fem. Lik mig såsom jag var för 10 år sedan fast vackrare och mer berest.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Mest positivt fast det är inte så ofta bloggen kommer på tal. Jag vet några kompisar som läser regelbundet och som tycker det är kul att läsa och min mamma säger att "jag får reda på massor av saker jag inte skulle fått reda på annars"

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tror jag. Jag har inte frågat! Kim? Carin?

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Svårt ibland men nu är jag van. Det är ju en anledning till att bloggen är så jag-fixerad, jag vill inte lämna ut andra.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag har nog bloggat om det mesta men utelämnar sånt som rör andras problem.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Hundra procent. Sedan att en stor del är min egen bekräftelse är en annan femma. Jag tillhör dem som gärna läser gamla inlägg och tycker det är kul, vill kunna visa upp saker för mig själv. Jag skrev faktiskt alla de här små mer eller mindre genomtänkta inläggen.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Jag tror att man kan få en väldigt god uppfattning, det finns ju något som heter att läsa mellan raderna också.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Absolut.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej, så aktiv är jag inte i bloggsamhället och jag har nog bara snälla läsare :)

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Inte vad jag kan minnas.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar tid från annat som kanske är viktigare.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Nja. Skrivbehovet finns, behovet av bekräftelse likaså men kanske har jag bytt ventil?

3 kommentarer:

Kim sa...

Ja, du är dig själv. Fast du är ännu roligare i verkligheten. Och snyggare :-)

Carin sa...

Huvudet på spiken, Kim. Som alltid. Mina kloka, vackra, roliga vänner!

En Lisa... sa...

Naaaaa, you guys!!! :)