torsdag, augusti 06, 2009

Listigt på lunchen

Nämn något som gjorde dig glad igår.
-Vi fick en Bu och Bä-bok av biblioteket i 2 1/2-årsgåva.

Vad gjorde du klockan 8 imorse?
- Klev av nians spårvagn för att promenera de sista metrarna till jobbet.

Vad gjorde du för 15 minuter sen?
- Skrev jobbtexter.

Det sista du sa högt?
- Det är ju inget som ska dras på en helsida så den funkar säkert.

Det senaste någon sa till dig?
- Yep. Jag lägger in den så får vi se.

Vad var det senaste du åt?
- Räksallad med dill- coh citronsås.

Vad var det senaste du köpte?
- Maten ovan samt en cola light.

Vad är det för väder hos dig just nu?
-Varmt och soligt. Inga moln!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
- Absolut! För mig räckte det att se Sambons profil så var jag hooked.

Favoritklädsel?
-Klackar, svart, tajt, jeans.

Favoritlåt just nu?
- Någon från Phoenix nya skiva.

Vad ser du om du tittar till höger?
-Utsikten över älven, Eriksberg, Älvsnabben som lägger ut från kaj. Mitt skrivbord med den bärbara indockad, papper, pennor, bös, tidningar, telefoner.

Vad gör dig glad just nu?
-Solens återkomst, min familj, flyt på jobbet.

Humör just nu?
-Glad, nöjd. Lite svajig på grund av bostadsfrågan.

Favoritgodis?
-Nästan allt. Tyvärr. Håller till och med på att lära mig tycka om mörk choklad. Då är det bara marmeladgodis som helt går bort.

Kläder just nu?
-Lackade gula höga korkkilklackar, vida jeansshorts till knäna, svart kortärmad blus med vita prickar.

Sommarplaner?
-Njuta av augusti, hinna med en kräftskiva (det brukar aldrig bli av!) Nästa sommar planeras en roadtrip i England. Är lite sugen på husbil!

Morgon eller nattmänniska?
-Vaknar i regel ganska tidigt men kan hålla mig vaken om det bjuds underhållning...

Längtar efter mest just nu?
-Hitta bostad.

1 kommentar:

Ke.Li sa...

Åh! Tack!
Något för morgondagen!