söndag, augusti 09, 2009

Much ado about nothing

Jag har ju ärvt en I-pod så idag laddade jag ned I-tunes. Sedan visade det sig att eftersom podden är macprogrammerad (Sambon är maccare) och jag har PC så skulle alla låtar försvinna. Det är inget alternativ då jag absolut inte har lust/tid att sitta och lägga in massa nytt. Det skulle ta mig en månad i aktiv tid att lägga in de nästan 7000 låtar som ligger inne i dag.

Så då lånar jag Sambons dator och börjar lägga in en ljudbok jag lånat på bibblan. Hämtade ut tre stycken häromdagen just för att kunna lyssna på dem på väg till jobbet. En bok betyder ca 10 cd-skivor, det vet ni som lånat ljudböcker förr. Att bränna över dem tar sin lilla tid och sedan hamnar de bara som Track 1,2,3 etc När du lagt in 10 cd ser det alltså ut såhär i din lista Track 1, Track1, Track 1, Track 1 tio stycken gånger. och så Track 2, Track 2, Track 2... Ja, ni fattar. Så då ska jag alltså sitta och döpa om allihop.

Tanken slår mig: Bara för att jag har en i-pod betyder ju inte det att jag måste lyssna på böcker. Det går ju faktiskt att, eh, läsa böcker också.

Inga kommentarer: