lördag, augusti 01, 2009

Gästblogg: Lilla H



Fotat och skickat från mobilen. Måste köpa ny kamera, men lite nöjd över att det funkade att göra så här också!

Idag åkte vi till kaninerna. Ja, till Liseberget, där de bor. Liseberget ligger i stan. Först såg jag ett slott med båtar. Jag åkte med daddy som sa att det var stories därinne. Mamma sa att det var sagofigurer. Jag hoppades att vi skulle krascha in i båten framför, men daddy vågade inte det.

Sedan gick vi omkring länge, vi åt lite matsäck. Jag åt avokado, daddy åt pork pies, mamma åt en glass. Jag fick smaka.

Sedan åkte jag och mamma en cykel uppe i himlen. Det var riktigt kul.

Det fanns så mycket på Liseberget. Det ligger i stan, ja i Göteborg. I stan. Jag körde bil, mamma och daddy satt i bak. Sedan lyssnade vi på musik. Och så en båt till.

Och så hälsade vi på kaninen! Vissa barn slängde sig fram i kaninens knä. Det kändes lite påfluget. Jag avvaktade en stund innan det kändes passande att hälsa. Mamma ville hemskt gärna att jag och kaninen skulle kramas. Okej då, mamma, sa jag. Men kaninen sa inget alls. Han kan inte prata. Men ett hus hade han, där han lagade mat och såg på TV. Kaninen, den var nog bäst på hela dagen.

Mamma och pappa blev allra gladast när vi kom hem och jag bajsade på toaletten för första gången. Det var de värda.

2 kommentarer: