söndag, augusti 09, 2009

Nästa Norsesund


Jag älskade den här helgen. Den hade sånt skönt flyt, sånt behagligt tempo och såna mysiga sensommaraktiviteter.

Lördag morgon: Sambon skurade altanen och altanmöblerna, Lilla H var oerhört fascinerad av skördetröskan på åkern bredvid och jag bestämde mig för att skita i ogräset och la mig på en filt och läste.
Lördag eftermiddag: Var på trädgårds/namngivningsfest till Sigurd Linnés ära. Det var fint och alla sjöng Valpen min tycker om att ha skoj...(alla verserna) för det är Sigges favoritsång. Vi åt sjuuuukt fina canapeer á la Sigges pappa.
Lördag kväll: Hälsade på hos min bästis Anna i Floda. Lilla H och hennes lilla tjej badade och så åt vi pizza och åt glass och pratade om fina,viktiga saker.

Söndag förmiddag: Sambon avslutade altanstädningen, jag läste ut min bok och DN Söndag.
Söndag eftermiddag: Mötte upp mina föräldrar och bror för söndagsmiddag efter en dryg halvtimmas bilresa i världsvackert vätsgötalandskap. Vi träffades på Stationen i Norsesund och åt gigantiska wienerschnitzlar (herrarna), kantarelltoast (damerna) och köttbullar (unge herrn). Sedan åt vi glass på glasscaféet i Alingsås.

Inga kommentarer: