torsdag, januari 15, 2009

Skäl att säga upp Göteborgs-Posten

Jag har helgprenumeration på DN vilket verkligen acccentuerar hur mycket sämre GP är. Senaste veckan har det varit is-kana ner till brevlådan och jag har inte vågat riskera något med mitt ny-avgipsade ben så har gått utan tidning till bussen. Jag slipper skruva olustigt på mig över den låga kvaliteten på Sarah B:s krönikor.
Dessutom försvinner tisdagsfrestelsen Bostadsbilagan med golvlister breda som dvärgar och kakelugnar i varje rum.

Jag får ju förstås ett nytt problem på halsen: vad ska jag göra med de 323 kronorna jag sparar varje månad?

6 kommentarer:

Sandra sa...

Haha. Jag som just har börjat vänja mig vid GP. Att gå från DN till GP gjorde ont och jag klagade högt varje dag, men DN känns inte lika självklar längre när man bor här. Den är så Stockholmsorienterad vilket känns OK om man bor i Huvfudstaden. Detta innebär alltså att jag har vant mig vid dålig journalistik utan att märka det...

Amanda sa...

Fasen vad dyrt.

Ke.Li sa...

Vi har ju lokalblaskan 6 av 7 dagar och GP på söndagar. Vi längtar efter söndagen! Det är så intressant att läsa något annat än klotter på busshållsplatser och barn som sväljer 5 kronor.

En Lisa... sa...

GP är inte skitdålig (herregud, jag har ju själv jobbat där i flera år) men den har blivit sämre, DN är bättre och jag är en ganska kritisk läsare.
Men jag kommer nog sakna den och återkomma om ett halvår eller så.

En Lisa... sa...

Menar alltså inte att bara för att jag jobbat där har den någon slags kvalitetsstämpel... haha. Ni fattar vad jag menar, ni är smarta.

Tudorienne sa...

SvD är inte så tokig nuförtiden heller. Men jag vet vad du ska göra med dina överblivna slantar. Om du inte redan prenumererar på Språktidningen så tror jag det kan va nåt för dig.

http://www.spraktidningen.se/

Eller Fokus.