tisdag, juli 21, 2009

Jag läser, jag är lat

Nu har jag inte bloggat på en vecka och så himla länge var vi ju inte i London. Nejdå, vi har varit hemma sedan i söndags kväll. Dessvärre har jag gått och blivit lite blogglat. Lite datorlat överlag, it feels too much like hard work. Too much like work.

Och så har jag fått läsdille. Läser, läser och läser. Skönt! Ännu inga riktiga höjdare i sommar men den olästa högen är mäktig så jag hoppas på en vinstlott snart. I väntan på det tipsar jag om några av mina favoritböcker, samtliga är böcker jag läst flera gånger och som jag gärna läser igen.

Kate Atkinson - Behind the Scenes at the Museum (I museets dolda vrår, tor jag den heter i översättning)

Zadie Smith - White Teeth (Vita tänder)

Hjalmar Söderberg - Den allvarsamma leken

Marianne Fredriksson - Anna, Hanna och Johanna

Jonathan Coe - What a Carve Up! (Huggsexa)

1 kommentar:

Amanda sa...

Ja! Älskade Kate Atkinson-boken.