torsdag, mars 24, 2011

Jag har gjort mig förtjänt av min iPhone

Jobbet, alltså. Jag har ett väldigt, väldigt roligt jobb. Men också galet.
Jag är bra på stresshantering. På att prioritera, på att tänka att "det här är bara mitt jobb, det är inte jag". Men periodvis, som nu, är det lite väl mycket att hålla koll på. Mycket är såklart av administrativ natur men kreativitet ska också till i de allra flesta projekt och det är inte alltid den sitter där på axeln och väntar på att bli nedplockad.

Här är de största punkterna där jag är ansvarig just nu:

* Ta fram en femårsplan för internkommunikationen. Strategier ska vara genomförbara men måste också ha en ordentlig höjd har jag lärt mig. Deadline april.

* Tänka ut hur vi ska vidareutveckla vårt arbete med våra kärnvärden och leta rätt på externa leverantörer. Det lutar åt de klassiska workshopdagarna men med ett specialframtaget brädspel för att väcka diskussionslusten. Deadline pågående fram till nov-11 men piloter bör tas fram innan slutet av maj.

* Hålla ihop en specialutgåva av vår personaltidning med inriktning på vårt nya kommunikationskoncept. Grundtexterna har en byrå skrivit men jag ska göra massa ändringar, förankra internt, hålla i korr mm. Denna lilla puck har jag tagit över av en långtidssjukskriven kollega, deadline ritad tidning 15 april.

* Hålla i introduktion och handledning av ny praktikant som kommer på måndag och ska vara hos oss till jul. Hoppas på en smart tjej som kan avlasta!

* Leda styrgrupp för lansering av vårt nya introduktionsprogram (e-learning) för alla marknader utom den svenska. Deadline. Alla marknader ska vara klara mars 2012. Mycket administration och hållaihopande i detta projekt.

*Ta fram kontakter och fundera mer kring innehållet i nästa personaltidning. Skriver själv ungefär en femtedel av innehållet. Resten lägger jag ut på byrå. Deadline andra halvan av maj.

* Ta fram koncept kring en specialfolder till tidningen med inriktning på säkerhet. Kanske kan praktikanten skriva riktigt bra? Deadline andra halvan av maj.

* Introducera ett nytt verktyg för förbättrad internkommunikation för alla ledningsgrupper (sju stycken) Deadline så snart som möjligt.

* Ta fram övergripande innehåll för workshop i Italien och briefa en lokal konsult och management. Deadline mitten av april, början av maj.

* Börja tänka årsredovisning. Vi har brutet räkenskapsår och den ska vara klar i oktober vilket innebär att jag måste göra en hel del innan sommaren. Förra året lade jag drygt 400 timmar på den... Jag ansvarar för idé, text och intern projektledning.

* Plus massa, massa annat dagligt.



Nån som vill byta?

2 kommentarer:

Amanda sa...

ja fö fan

kom och avsluta min nya bokjävul tack!

En Lisa... sa...

Deal! Bara du tar nätterna med Greta ;)