lördag, januari 10, 2009

All good must come to an end

Vår present till dagens birthday-girl, Agnès 2 år.

Jag var så pigg efter jul- och nyårsledigheten. Gipset var borta och jag njöt av att gå omkring i vårt hus och faktiskt se det för första gången på ett tag. Att det är fint och mysigt och rymligt och att en flytt till lägenhet antagligen skulle innebära ett nedköp på många nivåer. Energin liksom flödade genom kroppen.

Ja, så kändes det i tisdags. Idag, lördag, är jag bra trött och sliten igen. Onsdag och torsdag gick jag för egen maskin till och från bussen och spårvagnen och det pallade inte benet, det blev svullet och ömt och jag var sååå trött när jag kom hem om kvällarna. Igår, fredag, tog jag mitt förnuft till fånga och tog taxi igen men den energi jag tjänade in där slösade jag bort med detsamma genom att stanna uppe till klockan halvtvå.

Imorse ringde "klockan" Lilla H prick sex. Och så ett barnkalas på det.

Inga kommentarer: