söndag, januari 25, 2009

En sån däringa lista

Min vän, rektor Susie, mailar mig en rolig lista. Häng på ni som vill!

Tre jobb jag haft/har i mitt liv:
1. Kyckling nuggetsinspektör. Satt vid ett rullband när de små, frysta skapelserna rullade förbi. De fina fick passera mitt tränade öga och bli snabbmat på MacDo. De missformade puttade jag ner i lådan märkt "Sibylla".
2. Städerska i korvfabriken.
3. Gymnasielärare i journalistik.
Tre platser där jag har bott:
1. Skara
2. Stockholm
3. Brighton
Tre serier jag gillar att se på TV:
1. Simon och Thomas.
2. Britttiska kriminalare.
3. What not to wear.
Tre favoriträtter:
1. Caesarsallad.
2. Blodig rostbiff.
3. Tapas.
Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu:
1. På restaurang med kompisar.
2. I varm pool med Lilla H.
3. I sängen med sovmorgon och god lektyr.