onsdag, januari 07, 2009

Hjärta, smärta och annat nyårsbös

Det blev ett nytt år och ända in i hjärtat känner jag hur väl vi behövde en nystart. Jag ger sällan nyårslöften men så sjutton heller att nyår är som vilken dag som helst på året.
Vi människobarn är ju ute och flaxar som gungflyn för jämnan, klart vi behöver traditioner och möjligheter att få vända blad emellanåt.

På nyårsafton firade för övrigt Sambon och jag tio år som förlovade. Vilka tröknissar väljer nyårsafton som förlovningsdag? Det är ju att slösa bort tillfällen att fira. Så jubileet firades blott och bart med en hastig kyss vid tolvslaget. Resten av kvällen var också lyckad, som synes.


5 kommentarer:

Anonym sa...

det hör fotot borde ju vinna något slags pris!

Anonym sa...

Skönt att se att du följer doktorns råd om vila för brutna benet. /Carin

En Lisa... sa...

Alkoholen måste fungerat som smärtstillande :) Men fy bubblan vilken träningsvärk jag hade dagen efter!

Ke.Li sa...

Skvaller från hemstaden tack! Gärna i ett hemliget mail till:
jim.kerstin@telai.com

En Lisa... sa...

Ke.Li. Haha! Har nästan inget skvaller alls men ska maila i veckan om jag får en stund över :)