fredag, januari 16, 2009

Tjuvlyssnat

Jag är en sån där som skäms å andras vägar. Därför kan jag aldrig kolla in tokroliga inslag på Youtube när Birgit Friggebo sjunger We shall overcome, när någon belgare skrattar åt ett tvångssteriliserat, rullstolsbundet par i direktsändning eller vad det nu är. Jag skäms så örona blir röda så fort någon gör något (som jag anser) skämmigt.
Ur den synvinkeln är det verkligen ett nedköp att åka kollektivt, ur den synvinkeln måste jag verkligen skaffa mig en MP3 för att blockera omvärlden.
Imorse var det dags igen. Två tjejer i tjuogoårsåldern diskuterar på temat tester. Sådana för sexuellt överförbara sjukdomar alltså. Vilka finns det? Vill killar att man ska ha gjort det? Gör killar det? Hur går det till? När hade de senast oskyddat sex? Jag menar OH MY GOD, inser att det här problemet kommer accelerera ju äldre och prydare jag blir.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Träningsläger anbefalles. www.tjuvlyssnat.se
Bara kul!

En Lisa... sa...

Ja Tjuvlyssnat är super. Har mycket lättare för att läsa om pinsamheter än behöva bevittna dem live.